dag 24-25 - Reisverslag uit Vrhpolje, Slovenië van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu dag 24-25 - Reisverslag uit Vrhpolje, Slovenië van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

dag 24-25

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

14 September 2012 | Slovenië, Vrhpolje

Donderdag 13 september de laatste dag in Slovenie. Althans, dat dachten wij maar, hiervan later meer. Het weer was niet zo. Bewolkt en daarom besloten we om de omgeving ten noorden van Dornberk te gaan verkennen.
In nova Gorcia gingen we van de doorgaande weg en belandde op een smal bergweggetje op de grens van Slovenie en Italie. Op een gegeven moment was het alleen nog maar een keislagweg. Echter Joke was er van overtuigd dat het wel weer beter zou worden. En inderdaad, we kregen weer asfalt onder de wielen. Er ontvouwde zich prachtige panorama ś en konden we zo de Po vlakte inkijken. Zo kwamen we in Kobarid gelegen aan de rand van het Triglav nationale park. Hier gingen we terug via Tolmin en daar weer door de bergen om vervolgens de camping weer te bereiken.
Vrijdag 14 september om 10.00 uur vertrokken we naar Oostenrijk. We waren ongeveer 30 minuten onderweg toen we door de wegbeheerder de autobaan moesten verlaten. Dit vanwege de Bora. Een valwind met snelheden van boven de 120 km/h. Dus wat nu. Enige tijd op een parkeerplaats gestaan, maar het zag er niet naar uit dat de wind zou gaan liggen. Dus Joke bij een nabij gelegen garage gevraagd hoe lang het nog aan zou houden. Het antwoord was: de hele dag. Via de vriendelijke man van de garage werden we naar een camping verwezen in Vrhpolje. Je staat gewoon in de booomgaard en zijn de enigste gast. Een fantastisch stekje. Het zonnetje schijnt bij een orkaanachtige wind. Dus achter de caravan uit de wind zitten. We moeten nog even afwachten wat de wind gaat doen, anders is het morgen nog gewoon in Vrhpolje blijven