dag 26-30 - Reisverslag uit Keutschach am See, Oostenrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu dag 26-30 - Reisverslag uit Keutschach am See, Oostenrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

dag 26-30

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

19 September 2012 | Oostenrijk, Keutschach am See

Zaterdag 15 september. De bora had in Vrhpolje in kracht afgenomen, dus vertrokken wij met gezwinde spoed om niet voor verdere verrassingen te komen staan. Klokslag half 9 ging het dan verder voor een 2e poging om Keutschachersee te bereiken. Dit ging zonder verdere problemen en om half 12 meldden wij ons bij de camping. Al snel hadden we een plekje gevonden ongeveer 50 meter van het meer. Vanuit de caravan was het meer mooi te zien. Na een lunch de verdere dag genoten vanhet fraaie nazomerweer.
Zondag 16 september onze eerste volle dag in Keutschach werd van de uitbundig stralende zon genoten en werd er met onze stalen rossen een rondje om de Keutschachersee gefietst. Uiteraard moest er een tussenstop worden gemaakt om de inwendige mens te versterken. Op het terras van Alt Wien wat boven het meer was gebouwd. Jammer dat dit de laatste dag ven het seizoen bleek te zijn dat deze tent open was.
Maandag 17 september. Wederom een stralende dag. Er werd een bezoekje gebracht aan de uitkijktoren op de piramidekogel. Daar op 800 meter hoogte heb je een prachtig uitzicht over de meren en over de steden Velden: Villach en Klagenfurt. Vanuit het zuiden geflankeerd door de Karawanken. Mede door het heldere weer werden er een aantal mooie plaatjes geschoten. Terug naar de camping werd er halverwege een koffiestop gemaakt bij Hoher Wirt. Een Gasthof dat zo kan worden gebruikt in een heimatfilm. Hier kocht die chef noch selber und fuhlt man sich wohl.
Die middag werd er nog een fietstochtje gemaakt om de Hafnersee.
De dinsdag was gereserveerd als zonnedag om reden dat we woensdag verder willen naar onze volgende stek Sankt Lorenzen in Sud Tirol.
Dus werd er gewenteld en gewenteld. Tegen de avond kwam onze Nederlandse achterbuurman met het voorstel om gezamelijk een hapje te gaan eten. Goed idee, en ons voorstel om dan naar Hohen Wirt te gaan werd gretig geaccepteerd. Het werd een geslaagde avond. Gezellig gekletst uitstekende gerechten en en voortreffelijke bediening. Halverwege de avond kwam de chef nog trots een vis showen van wel 1.50 meter lang en 40 kg. zwaar die deze middag in het meer bij onze camping was gevangen.
Woensdag 19 september de dag van vertrek. Het is somber weer en in onze nieuwe bestemming komt de temperatuur amper boven het vriespunt uit. Na kort overleg wordt besloten om voorlopig niet te verkassen.
Om toch nog wat te doen, werd een stadswandeling gemaakt in Klagenfurt. Terug op de camping was het inmiddels flink gaan regenen en de enigste comfortabele plek is dan de sauna. Heerlijk relaxen. We houden jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

• 20 September 2012 - 09:53

Ad En Corry:

Leuk hoor jullie verhalen. Mooie omgeving en kennelijk goed om te fietsen. En er is dus altijd wel iemand die met jullie wil borrrelen of uit eten gaan. Geniet ervan. Groetjes van ons