17 en 18 mei - Reisverslag uit Arcis-sur-Aube, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu 17 en 18 mei - Reisverslag uit Arcis-sur-Aube, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

17 en 18 mei

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

18 Mei 2013 | Frankrijk, Arcis-sur-Aube

Vrijdag 17 mei vertrokken wij om 9 uur van camping Wachenheim voor onze 2e etappe. Einddoel Arcis-sur-Aube. Een etappe van 400 km. Dus, goed te doen. Helaas begon het al vrij snel te regenen en dit zou zo blijven gedurende het grootste deel van de etappe.
Eenmaal in Frankrijk kozen we voor de tolwegen en ondanks het slechte weer waren de panorama's van de vele in bloei staande koolzaadvelden, spectaculair. Na een koffie- en lunchstop werd tegen half vier de camping bereikt. We werden begroet door een zonnetje en al snel werd een plekje voor de caravan gevonden en konden we nog van de late zon genieten. De camping ligt op een klein eilandje in de rivier de Aube midden in het dorp en wordt gerund door een Nederlands echtpaar. Wel zo makkelijk als je geen woord Frans spreekt.
Wel doen ze alles op z'n Frans en dat betekent dat je maar moet afwachten wanneer ze aanwezig zijn.Om 7 uur konden we ons inschrijven en informeerden gelijk even voor een goed eet adresje. Wij erheen en het bleek een Marokkaanse eettent. Buiten ons waren er geen verdere eters. Het eten viel tegen en de prijs ook. Maar de maagjes waren weer gevuld.
De verdere avond werd in gepaste rust doorgebracht.
Zaterdag 18 mei. Het was nog erg fris, maar gelukkig droog en na het ontbijt (Joke had broodjes gehaald bij de bakker in het dorp.) liet het zonnetje zich van haar beste zijde zien. Een mooie gelegenheid om Trouyes te bezoeken. Een prachtig stadje op ongeveer 25 km van de camping. Trouyes staat bekend om haar prachtige kerken en de vele pitoreske steegjes. Er werd ook een bezoek gebracht aan de plaatselijke overdekte markt. Altijd weer een prachtig gezicht van alle uitgestalde vis en groente.
Via allerlei binnenweggetjes werd tegen 3 uur de camping weer bereikt en hoogste tijd voor ons eerste wijntje van vandaag.
Voor morgen en overmorgen is er veel regen voorspeld. Het kan dus zijn, dat we besluiten om a.s. maandag weer verder te trekken met nog steeds ondanks de sombere weersvoorspelling de Pyreneeën als einddoel.

• 18 Mei 2013 - 19:55

Deboeskooltjes:

Leuk weer om te lezen. Het weer is hier ook bagger alleen morgen beloofd een r mooie dag te worden. Veel
    Veel desillusie nog. De Boeskooltjes.

• 19 Mei 2013 - 10:07

Ad En Corry:

Op naar de Pyreneeën. De zon tegemoet. Wij gaan ons kleurtje vandaag nog even bijwerken aan het strand. Het is ruim 30 graden. Morgen naar huis. Veel plezier en mooi weer toegewenst.

• 20 Mei 2013 - 21:29

Nellinde:

Hallo Joke en Henk,

Leuk om alvast iets van jullie reisavontuur te lezen. Jammer van het weer. Maar hier viel het ook weer tegen hoor. Vanmiddag bij Obelink geweest.. bleek het daar de drukste dag van het jaar te zijn.
    Verder wordt het hier deze week nog een keer graden. Maar na komende weekend gaan we geloof ik eindelijk de goede kant op. Zal in Frankrijk dan wel net zo zijn.
    Hopelijk genieten jullie een beetje van La Douce France en komen jullie aardige Fransen tegen!
    Bonnes Vacances/Bonne Route en tot een volgende keer.