19-20-21 mei - Reisverslag uit Arcis-sur-Aube, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu 19-20-21 mei - Reisverslag uit Arcis-sur-Aube, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

19-20-21 mei

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

23 Mei 2013 | Frankrijk, Arcis-sur-Aube

19 mei
De plaats waar de Seine en de Aube bij elkaar komen heet Nogent-sur-Seine. Dit ligt ongeveer 50 km westelijker van onze camping. Dit was ons reisdoel van deze dag. Rijdende door de vele dorpjes stonden we versteld van het hoge water in het stroomgebied van beide rivieren. Er bleek hier onlangs een dijkdoorbraak te zijn geweest.Vele akkers stonden onderwater. een ramp voor de boeren. Nogent-sur-Seine bleek minder spectaculair dan gedacht dus waren we snel uitgekeken. De vele pitoreske dorpjes maakt echter veel goed.
Dicht bij Nogent-sur-Seine ligt La Motte Tilly. Dit is een prachtig kasteel met een dito tuin. Nadat we dit bezichtigd hadden ging het weer huiswaarts.
20 mei.
Het weer was huilen met de pet op. Het had de hele nacht geregend en het ging gewoon door.
Henk was al weer vroeg uit de veren en ging te voet naar de bakker in het dorp voor vers brood. Echter, ook op 2e pinksterdag bleek de bakker gesloten en zo kon het gebeuren dat het ontbijt bestond uit knackers.
Voor de rest van de dag gelummeld.
21 mei.
We werden al vroeg gewekt door het gekwetter van de vogels en wat later door het op gang komen van het woon- werkverkeer. Vanwege de weersvoorspelling hadden we besloten om deze dag nog te blijven. Gelukkig bleek de bakker nu wel open en werd er weer genoten van vers Frans brood. Na het ontbijt werden eerst de noodzakelijke inkopen gedaan bij de plaatselijke supermarkt.
Verder werd de dag besteed met allerlei klusjes en de caravan weer reisklaar te maken.