22 mei - Reisverslag uit Ballan-Miré, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu 22 mei - Reisverslag uit Ballan-Miré, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

22 mei

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

23 Mei 2013 | Frankrijk, Ballan-Miré

Even over 9.00 uur begonnen we aan onze 3e etappe dieper Frankrijk in. We hadden besloten om zoveel mogelijk de autosnelweg te mijden. dit lukte in eerste instantie wonderwel, maar bij Montargis ging het mis en kwamen we toch op de A19. Eenmaal daar op beland besloten we maar op de autosnelweg te blijven tot aan Tours. Een traject van ruim 200 km. Het tolgeld was er ook naar ruim €40. Onderweg werd een kopje koffie gedronken en een broodje gegeten.
Tegen half vier werd ons einddoel voor deze dag camping La Mignardiere in Ballan-Mire, bereikt.
Ook hier had het de afgelopen dagen flink geregend en waren er maar weinig plaatsen die redelijk droog waren. Toch was snel een plekje gevonden en konden de pootjes van de caravan in een voorzichtig schijnend zonnetje worden uitgedraaid. Snel werden de stoeltjes en het tafeltje uitgeklapt om in het zonnetje van ons welverdiende drankje te genieten.
De campinggasten druppelde langzaam binnen maar van een invasie was geen sprake.
Aan het einde van de middag besloten we even de benen te strekken en al lopende kwamen we terecht op een terras bij een soort van kinderboerderij waar al twee stellen naar later bleek Oostenrijkers te zitten. Al snel werden de stoeltjes bij elkaar geschoven en werd het een gezellige boel. We besloten om ook maar gezamenlijk te eten. Het ultieme vakantiegevoel was geboren.
Tegen half 10 werd de caravan weer opgezocht. Er werd nog even een praatje gemaakt met onze Nederlandse buren en daarna trokken we ons terug in onze behaaglijk warme caravan alwaar van Joke onder invloed van de doorstane emoties al snel de oogjes dicht vielen.
Morgen blijven we nog een dag. Er zijn nog geen concrete plannen gemaakt. Of er wordt een bezoek aan Tours gemaakt of we maken een tochtje langs de rivier de Loire met al haar prachtige kastelen waar deze streek om bekend staat.