27-28-29 en 30 juni - Reisverslag uit Luzy, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu 27-28-29 en 30 juni - Reisverslag uit Luzy, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

27-28-29 en 30 juni

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

01 Juli 2013 | Frankrijk, Luzy

27 juni.
Na een koude nacht (6 graden) werd het in de loop van ochtend aangenaam en ook het zonnetje liet zich regelmatig zien. Prima weertje dus. Lekker koffie drinken in de zon en de velletjes een beetje bijkleuren. Nadat we de weersverwachting voor de komende dagen nog eens hadden bekeken, besloten we om niet vrijdag, maar zaterdag verder te trekken. De kaarten werden er bij gehaald om de juiste route uit te kiezen. De 11e etappe brengt ons naar camping Domaine de la Gagère in Luzy. Dit ligt in de Bourgogne links onder van Dijon. Voor vanavond stond er weer een gemeenschappelijke maaltijd op het programma. Deze maaltijd wordt bereid door een vrijwillige keukenbrigade van een aantal gasten. Het smaakte prima en naderhand werd nog een tijdje nagetafeld bij een knapperend kampvuur aan de rand van het meer.
28 juni.
Vandaag een rondje in de omgeving gereden om deze beter te leren kennen. Het weer viel wat tegen. Een beetje motregen, dus geen weer om nog wat mooie plaatjes te schieten.Er valt nog veel te ontdekken dus is het waarschijnlijk dat we hier nog wel weer terugkomen.
29 juni.
Vandaag de 11e etappe die ons naar Luzy bracht. Lyzy ligt zuid westelijk van Dijon in de Bourgogne.
De etappe van 300 km bestond voor 240 km uit binnenwegen. Dat schoot dus niet echt op. Het regende weer eens voor de afwisseling en ook landschappelijk was het niet de mooiste etappe. Maar gelukkig in de buurt van de camping kregen we weer een glooiend landschap. De plaats die we op de camping hebben geeft in westelijke richting een prachtig uitzicht over dit glooiend landschap. Mooi voor de ondergaande zon.
30 juni.
Eindelijk weer een zonnige dag. Na de lange etappe van gisteren, vandaag lekker luieren. Meer activiteit
dan een rondje camping en een maaltijd bereiden was er niet te bespeuren.
Ook voor morgen is er goed weer voorspeld. Dus als het mee zit kunnen we nog een dagje zonnen.
Waarschijnlijk gaan we dinsdag weer een stukje verder richting Almelo.

• 01 Juli 2013 - 23:34

Ad En Corry:

Hoi allebei,

Leuk dat jullie in Luzy zijn beland., Daar willen wij ook naar toe op onze heenreis. We spreken elkaar nog wel voordat wij vertrekken. Nog veel plezier.