01-02-03- en 04 juli - Reisverslag uit Réguisheim, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu 01-02-03- en 04 juli - Reisverslag uit Réguisheim, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

01-02-03- en 04 juli

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

07 Juli 2013 | Frankrijk, Réguisheim

01 juli
Ook vandaag was het prachtig weer. We hebben de hele dag van het zonnetje kunnen genieten.
Heel langzaam werden er voorbereidingen getroffen voor het vertrek. Morgen gaat de 12e etappe naar Reguisheim. Dit ligt even boven Basel. maar is nog wel Frans grondgebied. In het nabijgelegen Eguisheim zijn hier al eens eerder geweest.
02 juli
Met een goed gevoel van de camping begonnen we vandaag aan onze 12e etappe. Helaas voor ons zaten we dit keer met mooi weer in de auto en het kwik steeg al snel naar 28 graden. De reis verliep voorspoedig en onderweg werd genoten van de route die ons door de Bourgogne voerde.
Tegen 3 uur werd onze eindbestemming Reguisheim, bereikt. Reguisheim ligt aan de wijnroute genaamd de Grand Cru. De camping stelde niet veel voor, maar gelukkig brachten de vele bomen enige verkoeling en het was maar voor 1 nacht.
03 juli.
Vannacht hadden we weer het vertrouwde geluid van de regen op het caravandak en moest er in de regen worden opgebroken. De 13e etappe voerde ons naar Reguishem gelegen in de Eifel. Het was dit keer een lange etappe van 375 km. We hebben veel regen gehad onderweg, maar gelukkig was het bij aankomst op de camping droog. De camping ligt aan de Ahr en het van de wijnfeesten bekende plaatsje
Altenahr, ligt hier 1 km van verwijderd. Morgen de laatste etappe. Deze brengt ons weer thuis. Daarmee is een einde gekomen van het Frans-Spaans avontuur. We hadden ons wat beter weer gewenst, maar heel voorzichtig denken we eraan om een volgende vakantie het nu nog niet verkende oostelijke gedeelte van de Pyreneeën te bezoeken.