23 en 24 mei - Reisverslag uit Sainte-Hermine, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu 23 en 24 mei - Reisverslag uit Sainte-Hermine, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

23 en 24 mei

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

24 Mei 2013 | Frankrijk, Sainte-Hermine

23 mei.
Het zag er buiten veelbelovend uit. We hadden besloten om met de bus naar Tours te gaan om de stad te verkennen. Eerst werd voor de middag van het zonnetje genoten achter de caravan en uit de wind was het bij een buitentemperatuur van slechts 11 graden goed uit te houden. Tegen 1 uur ging het richting Tours juist, toen de lucht begon te betrekken. Tours is een stad met 2 gezichten. Enerzijds verschrikkelijk lelijke hoogbouw en anderzijds het oude gedeelte met vele monumentale bouwwerken. Daarvan hebben wij er een aantal bekeken zoals de Kathedraal welke is gebouwd in de 15e eeuw, de opera, en het centraal station wat uiteraard van een recentere datum is.
Ook werden er een aantal warenhuizen bezocht o.a. La Fayette. Moe van het lopen werd aan het einde van de middag in een pub een welverdiende pauze genomen.Om half zeven ging het weer huiswaarts.
24 mei.
Vandaag wederom opgestaan met een vriendelijk zonnetje. Nog wel koud. Om 8.00 uur wees de temperatuurmeter 7 graden aan.Voor vandaag stond een tochtje door het Loire dal op het programma waar we een aantal van de vele kastelen hebben bekeken en daarvan Langeais 20km westelijk van Tours hebben bezocht. Ook nu weer viel het ons tijdens het ritje op hoe hoog het water overal staat. Op sommige plaatsen staat het water in de Loire 3.5 meter hoger dan normaal in deze tijd van het jaar.
Het mooie weer van deze morgen had inmiddels plaats gemaakt voor een gestaag vallend regentje. Mooie gelegenheid o het dagboek bij te werken.
Morgen vertrekken we voor onze 4e etappe. Ons einddoel is ste.Hermine.
100 km onder Nantes.

• 25 Mei 2013 - 21:53

Nellinde Bouhuis:

Ha Joke en Henk,

Jammer van het koude en natte weer! Maar zo te lezen is het bij jullie dus al niet veel anders als bij ons.
    Ik zou maar gauw op naar het (hopelijk) warmere zuiden gaan! Gelukkig zit er verwarming in de caravan.. Bonne Route! Groeten vanuit winters Almelo..

• 26 Mei 2013 - 13:34

De Boeskooltjes:

Zie er wederom mooi uit! Wel genoeg winterkleding meegenomen? :))
    Veel plezier nog. Groeten uit Boeskool City