17-18-19 en 20 juni - Reisverslag uit Lézat-sur-Lèze, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu 17-18-19 en 20 juni - Reisverslag uit Lézat-sur-Lèze, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

17-18-19 en 20 juni

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

21 Juni 2013 | Frankrijk, Lézat-sur-Lèze

17 juni.
Bij een aangename temperatuur begonnen we aan onze 9e etappe naar camping La Leze in Gaillac-Toulza (Frankrijk) Het ging noordwaarts dwars door de Pyreneeén en via de Bielsatunnel, werd voet gezet op Franse bodem. Bij een koffiestop even na de tunnel, bemerkten we dat de laden van het keukenblok niet waren afgesloten met als gevolg dat er wederom glaswerk was gesneuveld en dat de inhoud van de suikerbus was verdeeld over alle laden en de vloer van de caravan. Goed voor de mieren.
Verder verliep alles voorspoedig en tegen 3 uur werd ons einddoel camping La Leze in Gaillac-Toulza, bereikt. Nadat we ons hadden geïnstalleerd werden op een welkoms drankje getrakteerd, waarbij we tevens kennis maakten met een aantal van de overige gasten. De camping is kleinschalig en daardoor ontstaat er al snel een idee van "1 grote familie" We zijn van plan om hier een aantal dagen door te brengen en als het weer mee zit, nog een beetje kleur op te doen.
18 juni.
Een vertrouwd geluid op het caravan. De afgelopen nacht weer regen. Ook overdag bleef het niet droog.
Gelukkig moest de suikerravage nog worden opgeruimd dus met het mindere weer een geluk bij een ongeluk. Verder zijn er geen spannende zaken te melden.
19 juni.
Henk is naar een Franse kapster geweest en heeft weer een mooi kort kapsel. De kapster had hele verhalen, maar het Frans van Henk is van dien aard, dat hij er geen bal van begreep. Er werden boodschappen gedaan en voor de afwisseling begon het in de namiddag weer te regenen.
20 juni.
De dag voordat de zomer begint, begon met redelijk weer. Vandaag werd een ritje door de omgeving gemaakt en werd de grot van Maz d"Azil bezocht. De autoweg loopt hier door de grot. Een bijzondere ervaring. Veel wegen lopen hier over de bergkammen. Hierdoor heb je dikwijls prachtige vergezichten.
En gelukkig werkte het zonnetje dit keer ook nog mee. Terug op de camping, verdween het zonnetje echter al snel achter een dik wolkendek en met een temperatuur van amper 16 graden is het dan niet meer aangenaam buiten toeven.

• 23 Juni 2013 - 14:06

De Boeskooltjes:

Wij willen wel graag een nieuwe foto van Pa zien met zijn kapsel met franse slag!