14-15 en 16 mei - Reisverslag uit Wachenheim an der Weinstraße, Duitsland van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu 14-15 en 16 mei - Reisverslag uit Wachenheim an der Weinstraße, Duitsland van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

14-15 en 16 mei

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

16 Mei 2013 | Duitsland, Wachenheim an der Weinstraße

Dinsdag om 10.00 uur vertrokken we voor ons Frans-Spaans avontuur. /De eerste etappe voerde ons naar Wachenheim in de buurt van Mannheim. Wachenheim is gelegen aan de Weinstrasse en dat is ook wel te zien aan het grote aantal weinhuizen. Na een voorspoedige rit werd even voor 5 uur de camping bereikt. Een typisch Duitse camping met veel vaste plaatsen. Verder eenvoudig met weinig voorzieningen. Voor een tussenstop prima geschikt. Zoals gebruikelijk werd er de eerste avond niet zelf gekookt maar genoten we in een plaatselijk restaurant van een heerlijke maaltijd. Joke asperges en Henk een Schwein steak met Zwitserse kaas. Daarbij uiteraard een plaatselijk wijn. Daarna naar de caravan en op tijd naar bed. Woensdagmorgen werden we in tegenstelling met de weersverwachting wakker van een zacht tikkend geluid op het caravan dak. eerst maar even broodjes halen bij de plaatselijke bakker en na het ontbijt werden de voorbereidingen voor onze geplande wandeling naar de nabijgelegen burcht getroffen. Helaas voor Henk, bleken de wandelschoenen thuis te zijn. Dus dan maar de gewone stappers aan. Inmiddels was het zonnetje ook gaan schijnen en na een wandeling van een half uur werd de burcht bereikt. Daar boven op de uitkijktoren heb je een prachtig uitzicht over de Phalz. Deze plek wordt ook wel het Balkon der Phalz genoemd. We vervolgden onze wandeling richting Wachenheim en daarna weer richting camping. Voor de eerste dag was 3 uur wandelen ruim voldoende. Gezamelijk werd de avondmaaltijd bereid. Uiteraard met een glaasje plaatselijke wijn.
Donderdag alweer de laatste dag in Wachenheim werd een ritje gemaakt over de Weinstrasse en werd bij een lokale kroeg genoten van een heerlijke lunch. Na de lunch werd de plaatselijke "Winzer" bezocht voor de aankoop van een aantal plaatselijke flesjes wijn. Morgen gaat ons Frans-Spaanse avontuur echt beginnen en voert de 2e etappe ons naar Arcis-sur-Aube. Zodra we weer internet hebben zullen weer over onze ervaringen berichten.

• 16 Mei 2013 - 21:18

Ad En Corry:

Bon viage est bon route en france. Veel plezier op jullie ontdekkingstocht.