dag 2-8 - Reisverslag uit Waging am See, Duitsland van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu dag 2-8 - Reisverslag uit Waging am See, Duitsland van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

dag 2-8

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

31 Augustus 2012 | Duitsland, Waging am See

Donderdag 23 augustus vertrokken we met stralend weer vanuit Rothenburg naar Waging am See.
de fendt stond blij te glimmenonder de eikenboo. Naar later zou blijkenveel lawaai van vallende eikels en veel gesmeer. We vonden een verstekeling in de caravan , Hannes het Murmeltier ons gezeldschapsdier voor de rest van de vakantie.Vrijdag 24 augustuszijn we naar Salzburg geweest.Bij stralende zonneschijn hebben we de binnenstad doorkruisten verschillende bezienswaardigheden bekeken. En, niet te vergeten, Japanners geteldHet leek wel of we in Tokio liepen.Een alleraardigste japanse jongedame heeft van ons beiden op de slotjesbrug een kiekkje gemaakt. De avond werd gegeten in Tettenhausenop voorspraak van onze kinderen, veel eten voor weinig geld.Zaterdag 25 augustus, beon regenachtig maargelukkig klaarde het t tegen de middag op en werd besteed met een ritje in de omgeving.In Chieming aan de Chiemsee werd een ijsje gegeten en een aantalplaatjes geschoten. s' avonds werd er zelf gekookt. Zondag werd om het meer gefietst Joke op de vouwfiets en Henk op de mountanbike 20 km afzien.Wederom werd er zelf gekookt. Maandag 27 augustus was een luierdag. Dinsdag de laatste dag in Waging werd de panoramaweg in de buurt van Berchtengarden gereden. Het was helder weer dus fantastische uitzichten.Halverwege een wandeling gemaakt naar een bergrestaurant voor een kleine versnapering. Zoals gebruikelijk op de laatste dag werd buiten dedeur gegeten. Ditmaal op het terras van het campingrestaurantgelegen aan het meer. Met invallende duisternis en een goed glas wijn (veltliner)werd het een gezellige avond. Morgen gaat het verder naar Slovenie. Dornberk op een kleine camping maar 7 plaatsen bij een wijngaarde midden tussen de ranken.

Michiel:

Leuk verhaal, ziet er na uit dat de fendtjes zich wel vermaken! Zo'n beetje elke tweede zin is er wel drank in het spel (proost!!!) en dat zal dan ook wel de verklaring zijn voor het aantal tiepvouten.

• 31 Augustus 2012 - 21:20

Michiel:

Voor de zekerheid maar een aantal keer dezelfde reactie er neer gezet. Je weet maar nooit.....