dag 31-34 - Reisverslag uit Sankt Lorenzen, Italië van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu dag 31-34 - Reisverslag uit Sankt Lorenzen, Italië van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

dag 31-34

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

23 September 2012 | Italië, Sankt Lorenzen

Zondag Donderdag 20 september. Het was een koude nacht, maar gelukig kwam het zonnetje erdoor. Voor vandaag stond een ritje naar de Goldeck Panorama strasse op het programmma. Na enig zoeken werd de weg gevonden, maar veel panorama was er niet te zien. Bomen onttrokken het gezicht en boven aangekomen waaide het, het was bitterkoud en er lagen nog flarden sneeuw. Dus weer gauw naar benden en halverwege de afslag naar de Weissensee. Dit nu was een landschappelijk prachtige route en aangekomen bij de Weissensee, ontvouwde zich een schitterend panorama. Helaas was er in het restaurant net een bus- en bootlading bejaarden neergestreken en zat de toko vol. Gelukkig was er een stukje verder op de Windische Hohe een restaurant waar je heeeeeel veel kreeg voor heeeeeeel weinig.
Vrijdag 21 september onze laatste dag in Keutschach en het belooft een mooie dag te worden. Dus een mooie gelegenheid om onze velletjes nog wat extra kleur te geven. Morgen gat het verder naar Italie naar Sankt Lorenzen in Sud Tirol.
Zaterdag 22 september werd nadat we afscheid hadden genomen van onze achterburen Elke en Lyke, koers gezet naar camping Wildberg. We hadden gekozen voor een binnenweg om nog van de dolomieten te kunnen zien.
Om kwart over 1 werd de camping bereikt en in tegenstelling met de vorige camping, bleek deze nagenoeg vol te zijn. Maar voor ons was er nog een plekje. In de plaatselijke pizzeria werd een hapje gegeten.
Zondag 23 september. Het was niet zo koud als verwacht, maar helaas liet het zonnetje ons in de steek. Echter geen reden om de omgeving niet te verkennen. Bij Bruneck zijn we het Ahrtal ingereden en hebben daar o.a. een burcht en een oude kopermijn bezocht. Het wandelen viel een beetje zwaar na een dag in de auto zitten van gisteren. Terug op de camping hebben we het plaatsje naast ons voor onze vorige achterburen gereserveerd. Deze komen morgen hier naar toe. Wij zijn dan waarschijnlijk al begonnen aan onze volgende tapppe op weg naar huis.