dag 36-38 - Reisverslag uit Drolshagen, Duitsland van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu dag 36-38 - Reisverslag uit Drolshagen, Duitsland van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

dag 36-38

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

01 Oktober 2012 | Duitsland, Drolshagen

Woensdag 26 september. De mist hing over de main in Neustadt als een grijze deken, maar het zonnetje deed haar best om er doorheen te prikken. Zoals gepland eerst naat de outletstore in wertheim. Daar aangekomen scheen het zonnetje inmiddels uitbundig. Afgezien van een paar skisokken voor joke werden er geen inkopen gedaan. Terug naar de camping hadden we er voor gekozen om de loop nan de main te volgen en zodoende weer bij de camping te komen. Dit lukte vrij aardig en in Lohr am main werd een stop gemaakt om de historische altstadt te bekijken. Een tijpisch duits stadje met vele vakwerkhuizen en indem zoveel steegjes. Onze volgende stop was de bierbrouwerij in het kleinste stadje van beieren. Bayerbrau in Rothenfels. Uiteraard moesten de verschillende brouwels worden uitgeprobeerd. Die avond hebben we er eveneens een hapje gegeten. Dit is echt een aanrader. De volgende dag 27 september werden we redelijk verdoofd wakker. Het had de hele nacht onophoudelijk geregend. Gelukkig klaarde het op. Na het boodschappen doen hebben we rothenfels te voet verkend en zijn via een pad met wel 400 treden naar de boven het stadje gelegen burcht geklommen. Daar nog de toren van de burcht beklommen en vandaaruit had je een prachtig uitzicht over de main en haar omgeving.
Omdat het zo goed bevallen was, hebben we aan het einde van de dag wederom in de brouwerij gegeten.
Vrijdagmorgen 28 september. Het regende wederom, dus maar even kalm aan doen. Tegen 11 uur vertrokken we dan naar onze laatste stop. Drolshagen in het sauerland. een ritje van ruim 200 km. Zonder problemen werd de camping bereikt en alhoewel het nog mittagruhe was, mochten we de caravan op het doortrekkers gedeelte neerzetten. De camping is een terrassencamping met uitzicht op de Listersee, een uitloper van de biggesee.
Die avond werd er zelf een potje gekookt. Nog 1 nachtje slapen en dan naar huis. Op naar de kindertjes en de poes.
einde van een rondreis vol met nieuwe lokaties en ideeën voor een volgende trip.

• 01 Oktober 2012 - 10:35

AD En Corry:

Welkom thuis. Alles weer netjes opruimen en winterklaar maken. En dan maar hopen dat er nog een paar mooie herfstdagen aankomen. Maar zo'n leuke, mooie vakantie heb je toch maar mooi in het achterhoofd. Op naar de winter.