31 mei, 01-02-03-04 juni - Reisverslag uit Labenne, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu 31 mei, 01-02-03-04 juni - Reisverslag uit Labenne, Frankrijk van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

31 mei, 01-02-03-04 juni

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

04 Juni 2013 | Frankrijk, Labenne

31 mei.
De laatste dag op Le Colombier was het weer niet echt optimaal. Toch de luifel maar ingepakt en alle huishoudelijke zaken voor de volgende etappe geregeld. S'avonds gegeten in het plaatselijke restaurant van La Cailliere 6 km van de camping verwijderd. Toen we weer daar weer van terug waren keek Joke nog even naar de weersverwachting aan de Atlantische kust. Deze voorspelde regen. Niet echt aantrekkelijk na al die regen die we al hadden gehad. Voor De camping echter werd goed weer voorspeld. We besloten daarom om het vertrek uit te stellen.
01 juni.
De weersvoorspelling kwam uit dus, het werd een luier dag en een beetje bij bruinen. In de middag werd nog een wandeling rond de camping gemaakt en bij een vis meertje zagen we hoe er een flinke karper werd gevangen.
S'avonds opnieuw de weersvoorspelling geraadpleegd. Het zag er beter uit aan de Atlantische kust dus dat wordt morgen vertrekken.We besloten om niet St. Jean-de-Luz, maar Labenne-Ocean als eindbestemming te kiezen.
02 juni.
Het was licht bewolkt dus ideaal om onze 5e etappe te rijden. Dit keer een pittige afstand van 475 km. Ons navigatie stuurde ons al direct de verkeerde kant op dus kwam het ouderwetse kaartlees talent van Joke goed van pas. Tegen 5 uur werd de camping bereikt. Een 5 sterrencamping met alles erop en eraan en plaatsen van wel 250 m2.
S' avonds werd een pizza gegeten in het camping restaurant.
03 juni.
Het zonnetje scheen en we besloten om een ritje over de kustweg richting Spaanse grens te maken. Hierbij kwamen we o.a. in Biarritz. Een prachtige badplaats met alle glamour van de jaren 20 van de vorige eeuw. Prachtige hotels en mooie boulevards. Daarbij opgeteld de prachtige stranden met de zo bekende hoge golven. Het was er al gezellig druk ondanks dat het nog zo vroeg in het seizoen was. en dat alles onder een blauwe hemel. Ook de badplaatsen Bidart, Guethary en Ciboure waren de moeite waard. We waren op tijd terug om nog een poosje te zonnen op het strand aan de Atlantische zee.
04 juni.
Alweer de laatste dag in Labenne-Ocean. Het was helder weer dus we besloten om een ritje te gaan maken met een antiek treintje op de flanken van de uitlopers van de Pyreneen. Vanaf de camping een ritje van ongeveer 30km. Daar aangekomen merkten we dat nog 400 anderen het zelfde plan hadden opgevat. Geen parkeerplaats te vinden en een ellen lange wachtrij. Doorrijden dus. Als alternatief hebben we een 2-tal historische dorpjes bekeken. Sare en Ainhoa. Deze liggen in het Franse Baskenland in de uitlopers van de Pyreneenen en voeren hun eigen taal.
Weer terug op de camping hebben we nog een tijdje van het zonnetje kunnen genieten.
Morgen de 6e etappe. Deze voert ons door de Pyreneen naar Espinal een plaatsje 30km ten noorden van Pamplona aan de pelgrimsroute. We zetten dan voor het eerst in deze vakantie, voet op Spaanse bodem.

• 05 Juni 2013 - 10:19

Nellinde Bouhuis:

Hallo Henk en Joke,

Klinkt mooi allemaal. Toch nu eindelijk een beetje kunnen zonnen dus. Het is hier sinds mijn verjaardag eindelijk ook heerlijk. Echt zomerweer met zon en 21-24 graden! Vandaag lekker vrij, dus genieten maar. Met mijn verjaardag heerlijk met zijn allen in de tuin kunnen zitten met de parasol op.
    Geniet weer lekker van het Spaanse en Franse land! Groeten uit Almelo.

• 06 Juni 2013 - 13:12

De Boeskooltjes:

Mooie foto's hoor! Dat zwembad lijkt mij nu ook wel wat..... relaxen, zonnen, zwemmen en een wijntje....mmmm niet gek!