Dag 20 - 23 - Reisverslag uit Dornberk, Slovenië van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu Dag 20 - 23 - Reisverslag uit Dornberk, Slovenië van joke en henk hierden - WaarBenJij.nu

Dag 20 - 23

Blijf op de hoogte en volg joke en henk

12 September 2012 | Slovenië, Dornberk

Zondag 9 september. We zijn al aardig ingeburgerd en beginnen ons thuis te voelen. Je ontmoet telkens weer nieuwe mensen en er is altijd wel iets interresants te zien. Zo is er b.v. een vreemde vogel die in yogazit de hele dag niets anders doet dan mensen tekenen. En natuurlijk een aantal die voor dag en dauw naar het strand gaan om z.g. een plaatsje met een handdoek of een stoel te claimen. De aanvankelijke plannen om te voet naar Krk te gaan om een kopje koffie te drinken, werden vanwege de warmte, afgezegd. Daarvooor in de plaats werd een vervroegd zonnebad compleet met duik in zee ingelast.
Ten we in de namiddag bij onze caravan zaten, arriveerde er een Zwitser met een grote camper die zonodig de airco op volle toeren moest laten draaien met alle deuren en ramen open. Dat gaf natuurlijk heibel en na enig heen en weer gepraat, werd het ding uitgezet.
Maandag 10 september werd en bezoekje gebracht aan Punat een dorpje 10 km verderop. Hier bevindt zich een grote haven met alleen maar dure motorjachten. Nadat we over de strandboulevard hadden geslenterd hebben we op een lommerrijk terrasje genoten van een voortreffelijke lunch.
S' avonds nog even gezelllig zitten kletsen met onze Duitse schuin achter ons buren. Deze zouden de volgende dag weer vertrekken.
Dinsdag 11 september alweer onze laatste dag op Krk. Morgen vertrekken we weer en gaan we nog 1 of 2 dagen naar onze wijngaard camping van de heenreis. De zon liet zich vandaag weer van haar beste kant zien,, dus konden we onze vellletjes nog een beetje extra kleur geven. S'middags werd er genoten van een heerlijke lunch in de strandbar. Gegrilde vis met natuurlijk een daarbij behorend drankje. In de namiddag werder er voorbereidingen voor het vertrek getroffen. Luifeltje afbreken e.d. Als afscheid werd er nog een klein hapje gegeten in het campingrestaurant en werd er terug bij de caravan nog even een praatje gemaakt met onze Nederlandse achterburen.
Woensdag 12 septemer vertokken we niet nadat we afscheid hadden genomen van onze naaste buren voor onze volgende etappe. Niet ver 160 km. Om half 1 bereikten we onze stek. Net nadat we de caravan hadden geiinstalleerd, barste er een hevige onweersbui los. Na een aanvankelijke lege camping, zijn er nu inmiddels 3 stellen bijgekomen. Voldoende om er voor vanavond weer een gezellige wijnproeverij van te maken.

• 12 September 2012 - 17:05

Tjep En Nel:

Zo te lezen vermaken jullie je opperbest. Hou het nog maar een poosje vol, want er komt weer een lange winter aan. Op zich ook wel weer gezellig! Tot het volgende verslag.

• 13 September 2012 - 18:41

Saskia:

haha dat wordt voor Michiel dan weer een stukkie om te lezen na de wijnproeverij!!!

• 17 September 2012 - 13:34

Nellinde:

Klinkt goed allemaal buurtjes! En na deze dag langzaam weer terug naar huis? Wat is de volgende bestemming? Ben benieuwd. Viel Spass nog. Hier is alles goed hoor!

• 17 September 2012 - 13:34

Nellinde: